خبر خوش برای آینده | ساعت کاری کم می‌شود

یک بانکدار آمریکایی پیش‌بینی کرد که در آینده با توسعه هوش مصنوعی، ساعت کاری مردم کم می‌شود.
خبر خوش برای آینده | ساعت کاری کم می‌شود
کد خبر : ۴۶۸۱۹

جیمی دیمون مدیرعامل بانک جی پی مورگان آمریکا گفت که هوش مصنوعی احتمالا به میزان قابل توجهی کیفیت زندگی برای شاغلین نسل آینده را افزایش خواهد داد. البته ممکن است این فناوری موجب شود تا برخی افراد شغل خود را هم از دست بدهند.

وی گفت: ممکن است هوش مصنوعی به بخشی از تمام فرایند‌های زندگی مردم تبدیل شود و همین حالا هم شاهد هستیم که هزاران نفر از کارمندان بانک جی پی مورگان از این فناوری استفاده می‌کنند.

دیمون می‌گوید: فرزندان شما قرار است تا صد سال زندگی کنند و با استفاده از این فناوری به سرطان مبتلا نشوند و ممکن است آن‌ها واقعا فقط هفته‌ای ۳ و نیم روز سر کار بروند.

مدیرعامل جی پی مورگان معتقد است که هوش مصنوعی یک نیاز واقعی است و برای موفقیت این بانک در آینده حیاتی است.

وی افزود: فناوری، کار‌های باورنکردنی برای بشریت انجام داده، اما اتفاقات منفی نظیر سوءاستفاده از دارو‌ها یا سقوط هواپیما‌ها نیز بخشی از آن بوده است. به نظر من بدترین نکته منفی هوش مصنوعی استفاده از این فناوری توسط افراد بد برای کار‌های بد است.

نتایج یک تحقیق توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نشان می‌دهد که انقلاب هوش مصنوعی می‌تواند ۲۵ درصد مشاغل را در ۳۸ کشور عضو این سازمان از جمله انگلیس، ژاپن، آلمان، آمریکا و استرالیا به خطر بیندازد و دو سوم مشاغل در آمریکا و اروپا به نوعی تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر